img not found!

Nie czekaj, skontaktuj się z nami już dziś!

img not found!
img not found!

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Neuronek Oferta
obrazek nie znaleziony!

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Integracja sensoryczna, w skrócie SI (Sensory Integration) jest procesem przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z naszego ciała oraz otoczenia w celu prawidłowego wykorzystania ich w codziennym życiu. Nieprawidłowości tego procesu (zaburzenia integracji sensorycznej) występują zarówno u dzieci rozwijających się prawidłowo, ale również jako zaburzenia współistniejące u dzieci niepełnosprawnych. Aby można było wykorzystać napływające do ciała wrażenia zmysłowe należy je prawidłowo zorganizować (uporządkować) w obrębie układu nerwowego. Prawidłową organizacją bodźców zajmuje się właśnie terapia integracji sensorycznej. W prawidłowym rozwoju u większości dzieci rozwój integracji zmysłów następuje podczas zwykłych, codziennych działań wykonywanych przez dziecko. Jeżeli proces integracji sensorycznej jest zaburzony, pojawiają się problemy w rozwoju psychoruchowym dziecka, zachowaniu, uczeniu się.


Integracja układu zmysłów rozwija się stopniowo, początek ma już podczas rozwoju płodowego, najwcześniej wykształcają się i osiągają pewien stopień integracji: dotyk, równowaga (układ przedsionkowy) i czucie głębokie (propriocepcja).  (A. Jean Ayres, Dziecko a integracja sensoryczna)

Terapeuta Integracji Sensorycznej
mgr Ewa Błaszczyk
Cena/Sesja
140 złotych
Czas trwania sesji
1 godzina
Dla Kogo INTEGRACJA SENSORYCZNA?
  • Dziecko jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, często wybudza się w nocy
  • Ma trudności z jedzeniem
  • Jest niezdarne, słabo skoordynowane, ma trudności z ubieraniem się
  • Nie jest samodzielne
  • Ma problemy z utrzymaniem równowagi, często przewraca się na prostej drodze
  • Często wpada na stojące przedmioty
  • Ma problem z koncentracją uwagi, często się rozprasza
  • Przyjmuje nieprawidłową postawę przy stoliku lub ławce – podpiera głowę, zjeżdża z krzesła
  • Jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu, często zmienia aktywności i pozycje ciała
  • Uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unika
  • Porusza się nieadekwatnie do sytuacji - zbyt wolno lub zbyt szybko
  • Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte, niezadowolone bez przyczyny, ciężko zrozumieć przyczynę jego zachowania
  • Trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze
  • Czuje się niepewnie na niestabilnym podłożu np. materacu
  • Przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłogi, np. wejść na schody
  • Nie toleruje zabiegów higienicznych np.: mycie głowy, kąpiel, obcinanie włosów, paznokci
  • Nie lubi się przytulać, nie lubi niespodziewanego dotyku lub przeciwnie nadmiernie obściskuje, dąży do mocnego kontaktu fizycznego
  • Nie znosi metek od ubrań
  • Zwykle odmawia ubierania nowych rzeczy, woli nosić stare, często już znoszone rzeczy
  • Nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzących zabaw
  • Nie adekwatnie dopasowuje siłę do zadania
  • Unika zabaw zespołowych z kolegami, rodzeństwem, jest kiepskim zawodnikiem w zespole – myli kierunki, jest zagubione na boisku
  • Sprawia wrażenie, że nigdy się nie męczy lub wręcz przeciwnie męczy się bardzo szybko
  • Ma problem z zaplanowaniem ruchu, nie wie od czego zacząć wykonanie nowej czynności
  • W nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by się odnaleźć w otoczeniu
  • Uwielbia ekstremalne przeżycia np. skoki na głęboką wodę, szybką jazdę na nartach na tzw. „krechę”, szybkie zjeżdżalnie wodne, ciągle mu mało, nie zwraca uwagi na niebezpieczeństwo
  • Ma trudności szkolne np. z czytaniem i pisaniem, cięciem nożyczkami, odwraca litery, cyfry, ma trudności w przepisywaniu z tablicy, nie ma dominacji jednej ręki
Zachowania, wskazujące na możliwe trudności z Integracją Sensoryczną u małych dzieci:
  • Nadmiernie płaczliwe
  • Ma problemy ze snem - często wybudza się w nocy
  • Nie lubi być brane na ręce, przytulane
  • Nie toleruje spacerów
  • Nie toleruje ostrego światła
  • Jest bardzo wrażliwe na dźwięki
  • Zwykle płacze podczas kąpieli
  • Nie lubi jeździć samochodem
  • Ma trudności z jedzeniem
  • Nie znosi dotykać dłonią lub stopami różnych faktur np. piasku, trawy
  • Unika kontaktu wzrokowego
  • Jest w ciągłym ruchu, potyka się o własne stopy
  • Jest nadmiernie spokojne
  • Ma trudności z koncentracją uwagi (na miarę swojego wieku), nie jest w stanie dłuższą chwilę bawić się jedną zabawką
  • Nie potrafi zorganizować sobie prostej zabawy

DROGI RODZICU PAMIĘTAJ, ŻE TERAPIA SI NIE JEST LEKARSTWEM NA WSZYSTKIE DYSFUNKCJE!
Warto również pamiętać, że z zaburzeń SI samoistnie się nie wyrasta, a brak diagnozy i terapii w dzieciństwie spowoduje dalsze problemy w życiu dorosłym. Jeżeli jakieś zachowania Twojego dziecka Cię zaniepokoją zgłoś się na konsultacje.
obrazek nie znaleziony!
obrazek nie znaleziony!
obrazek nie znaleziony!

Dołącz do Nowej Sesji

Neuronek wierzy, że dobre pytania prowadzą do dobrych odpowiedzi.
Czy to pytanie o świat wokół nas, czy też wyzwanie.

Nasza oferta

Nasza kompleksowa oferta została specjalnie przygotowana z myślą o rodzicach i opiekunach, którzy troszczą się o prawidłowy rozwój i dobrostan swoich dzieci oraz młodzieży.

Terapia ręki

Usprawnianie małej motoryki rąk oraz poprawa umiejętności manipulacyjnych, skupiająca się na zwiększaniu samodzielności w codziennych czynnościach i poprawie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Dodatkowe Informacje Dodatkowe Informacje

Terapia neurotaktylna

Zajęcia mają formę masażu, który pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensorycznych pochodzących z otoczenia.

Dodatkowe Informacje Dodatkowe Informacje

Terapia czaszkowo-krzyżowa

Jest to jedna z metod osteopatycznej, holistycznej pracy z pacjentem. To terapia całkowicie nieinwazyjna, polegająca na bardzo delikatnej pracy rąk terapeuty

Dodatkowe Informacje Dodatkowe Informacje

Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna, w skrócie SI (Sensory Integration) jest procesem przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły z naszego ciała oraz otoczenia w celu prawidłowego wykorzystania ich w codziennym życiu.

Dodatkowe Informacje Dodatkowe Informacje

Logopedia

Specjalistyczne wsparcie dla dzieci w zakresie korekty wad wymowy, rozwoju mowy, pracy nad zdolnościami komunikacyjnymi oraz terapii dzieci z różnymi wyzwaniami emocjonalnymi i fizycznymi.

Dodatkowe Informacje Dodatkowe Informacje